آمار كوشالي

كوشالي

سه‌شنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۹

چرا فیس بوک ، تویتر و بسترهای مجازی تیغ دو لبه اند ؟

شاید موضوع جالبی باشد که کمی درباره موضوع مهم بسترهای جدید ارتباطی و کارکردشان در دنیای پر سرعت امروز صحبت کنیم
راستش اهتمام در این مبحث را به واسطه طرح سوالاتی از طرف یکی از دوستان خوبم ، آقا مصباح عزیز در یکی از کامنتهای ارسالی ، کسب نموده و عرائضی را تقدیم می دارم .
اساسا محیطهای مجازی توانسته اند شرایطی را ایجاد کنند که در آن انسانها با راحتی بیشتری ، مافی ضمیر خود را ارائه نموده و بدون ترس از عوارض فردی و اجتماعی رایج در جوامع ، به ابراز نظر بپردازند .
در حقیقت راه اندازی اینگونه بسترها در جهت تخریب بافتهای رایج اجتماعی و تغییر دادن هنجارهای پذیرفته در جوامع می باشد که مهمترین نتیجه انتظاری از شکل گیری آن تحقق دهکده جهانی مطلوب جنبش جهانی صهیون با رهبری کارتلهای بزرگ ماسونی می باشد . عزیزان خوب می دانند که سرمایه گذاران اصلی سرویسهای رایج در فضای مجازی چه کسانی هستند و تا چه حد پایبند به ساختار قدرت متمرکز آژانس یهود ؟!
ما ایرانیها از قدیم ضرب المثلی داریم که می گوید گربه در راه رضای خدا موش نمی گیرد .
فکر نمی کنم هیچ عاقلی در دنیا معتقد باشد که صهیونیسم بین المللی و تکنوسرمایه داران مدرن در جهت حفظ منافع ملتهای مستضعف و ستم کشیده دنیا دست به چنین سرمایه گزاریهایی کرده اند و غم خوار ملت ما و یا سایر ملتهای مظلوم شده اند .
اینکه در بستر سرویسهای تحت وب چند ده هزار نفر از ناراضیان به ابراز عقیده پرداخته و بدون ترس از عوارض آن ، به باورها ی رایج و هنجارهای عمومی بتازند ، چیز چندان عجیبی نیست چراکه از مشابه چنین فضایی در یک محیط آموزشی در اختیار دانش آموزان ناراضی و احتمالا ضعیف قرار داده شود انتظار فحاشی به معلمین ریاضی ، فیزیک ، زیست شناسی و مدیر و ناظم دور از ذهن نخواهد بود . در چنین محیطهایی معمولا شاگردهای ناراضی حتی روی دیوار توالت هم چیزهایی را می نویسند که در مکانهای عمومی از ترس قوانین ، هنجارها ، سایر دانش آموزان راضی و درسخوان و مسئولین مدرسه جرأت بیان ندارند .
اگر روزی در جامعه این تفکرات ناراضی از اقلیت به اکثریت تغییر وضعیت پیدا کند ، در محیطهای عمومی بروز می کند و به انقلاب منجر می شود همچنان که اکثریت مطلق ملت ایران در سال 57 بپا خواست و بساط ظلم و ستم را برچید . در زمان فعلی هم فرار دیکتاتورهایی همچون مبارک ، بن علی و لرزش پایه های تعدادی دیگر از حاکمان دست نشانده عربی مصداق همین بیان است .
اما تشبیه نچسب این حوادث با شرایط ایران اسلامی به حدی دور از ذهن و غیر منطقی به نظر می رسد که حتی منافقینی همچون مهاجرانی هم به پاکدستی و سلامت رهبری عزیز و مسئولین بلندپایه کشور اذعان دارند و این باور اکثریت قاطع ملت ایران است 
چنانکه پس از فتنه های میدانی سال 88 تهران و به میدان آمدن اقلیت مدعی اکثریت حضور دهها میلیونی ملت ( همان شاگرد زرنگهای راضی در مثال مدرسه ) در نهم دی و 22 بهمن که به اعتراف خود خبرگزاریهای آمریکایی بیش از چهل میلیون در کل کشور به خیابانها ریخته و غائله را ختم کردند .
اینکه با لطایف الحیل صهیونیسم بین الملل که موجودیت خود را با سخنان ضد هولوکاستی رئیس جمهور ایران اسلامی در خطر می دید ، اقلیتی را با لباس اکثریت به میدان فرستاده و با در اختیار دادن بستر مدرن رسانه های تحت وب ( همان پشت درب توالت خودمان ) بر آتش این توهم دمید نباید منجر به آن شود که جمع متوهمین جاده را اشتباه گرفته و خود را در برابر هنجارهای بیش از پنجاه میلیون ایرانی مومن ، متدین و معتقد به آرمانهای امام خمینی و امام خامنه ای ؛ قرار دهند . به عبارت دیگر پشت دربهای توالت قرص ایکس خورده و متوهمانه لخت و عور به بیرون پریده و شعار دهند و در نتیجه شعورشان مورد تردید عمومی واقع شده و از مدرسه اخراج شوند 
امیدوارم دوست خوبم مصباح ، توانسته باشد جواب خود را گرفته باشد و اگر باز هم تردیدی دارد ، حضور منسجم و یکپارچه اکثریت قاطع ملت ایران را در اولین مناسبت انقلابی بعدی از نزدیک ببینند ؛ البته اگر 22 بهمن امسال دیده باشند که هیچ وگرنه در اولین نمازجمعه بعدی که به امامت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) برگزار خواهد شد و یا اجتماع عظیم روز اول فروردین در مشهد با حضور امام خامنه ای ، زمان مناسبی است برای تشخیص نظر اکثریت قاطع و خاموش ملت ایران که بی صبرانه منتظر صدور مجوز رهبر عزیزشان هستند برای برکندن ریشه صهیونیسم بین المللی و منافقین بازی خورده آنها در خاورمیانه و کل جهان اسلام