آمار كوشالي

كوشالي

یکشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۸۹

اختاپوس پیشگو و آینده جنبش سبز لجنی !

اختاپوس يا همان هشت پاي معروف جام جهاني را كه حتماً به خاطر داريد. همان موجود كريه المنظري كه با پيش گويي هايش به ستاره جام جهاني بدل شد و ظاهراً همه آنها هم درست از آب درآمد. بالاخره جام جهاني هم تمام شد اما ظاهراً كار جناب اختاپوس تمام نشده است. درخبرها آمده بود سيل نامه و ايميل و تلفن است كه همچنان به باغ وحش آلماني- محل زندگي جناب اختاپوس- روان بوده و همه مي خواهند درباره آينده آنچه پيش مي آيد بدانند. سوال ها هم ماشاالله حسابي متنوع است و به قول معروف از شير مرغ گرفته تا جان آدميزاد!

خبرگزاري هاي خارجي اعلام كردند زني از اين اختاپوس پرسيده كه آيا شوهرش به دنبال طلاق وي و ازدواج با زن ديگري است؟! فردي هم درباره آينده دولت ائتلافي آلمان و دانش آموزي هم درباره نمره درسي رياضي خود پرسيده است!
در اين گير و دار يك منبع آگاه از تماس «پ.خ»- يكي از سران فتنه- با اختاپوس مشهور خبر داد. وي كه به چگونگي اين تماس اشاره اي نكرد، درباره محتويات اين تماس گفت: فرد مزبور طي تماس خود از اين هشت پا خواست درباره آينده جنبش سبز و برخي ابهامات و مسائل ديگر پاسخگو باشد. در ادامه بخش هايي از اين پرسش و پاسخ را براي نخستين بار منتشر مي كنيم.
پ.خ: با فرض اينكه در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، «غضنفر» و «چيز» كانديد شده و از فيلتر شوراي نگهبان نيز به سلامت و با موفقيت عبور كنند، كداميك پيروز اين ميدان مي شوند؟
اختاپوس: هيچكدام، آراي باطله. در ضمن شما هم شب ها شام سبك تر بخور كه خواب هاي پريشان نبيني.
پ.خ: آن آقازاده اي كه برخي مي گويند لندن است و عده اي معتقدند دبي است برخي او را در بيروت ديده اند، كجاست و كي از اين آوارگي نجات يافته و به وطنش برمي گردد؟
اختاپوس: همه تان اشتباه مي كنيد. او آخرين بار در آفريقاي جنوبي بود. داشت با ووووزلا تيم مورد علاقه اش انگليس را تشويق مي كرد. الآن هم مشغول گفت وگو و مذاكره با هيئت امناي فيفاست. مي دانيد كه فيفا در اصل مال ايشان است و بعد از او به فرزندانش مي رسد. اين آقاي سب بلاتر خدانشناس مي خواهد آن را تصاحب كند. آقازاده هم كه مي دانيد، جانش درمي رود براي كارهاي عام المنفعه. مي خواهد فيفا را وقف كند تا از شر اين آدم هاي مزاحم و حسود خلاص شود. اصلاً يكي نيست به اين آقاي بلاتر بگويد، تو عكس با شورت ورزشي داري كه ادعاي فيفا مي كني؟
پ.خ: گفتي فيفا ياد دانشگاه آزاد افتادم.
اختاپوس: فيفا چه ربطي به دانشگاه آزاد داره؟
پ.خ: خب ما موقع تماشاي فوتبال قهوه مي خوريم و هر وقت هم قهوه مي بينم ناخودآگاه ياد دانشگاه آزاد مي افتم! بالاخره تكليف دانشگاه آزاد و رئيس مادام العمر آن چه مي شود؟
اختاپوس: من كه هشت پا بيشتر ندارم، اگر 18 تا پا هم داشتم نمي توانستم جواب اين سؤال را بدهم. بعدي!
پ.خ: باشه. پيش بينيت درباره آينده كساني كه مواضع دوپهلو مي گيرند، چيه؟
اختاپوس: اينا كساني هستند كه وسط لحاف مي خوابند. يك پهلويشان كنار اينطرفي هاست و يك پهلويشان هم كنار آنطرفي ها. به خاطر همين به اينها مي گويند دوپهلو. به قول شما ايراني ها هم از توبره مي خورند و هم از آخور. به همين دليل بزودي دچار بيماري هاي مشترك انسان و دام شده و سقط مي شوند.
پ.خ: آينده سياسي حزب مشاركت و مجاهدين چي مي شه؟
اختاپوس: شرمنده من درباره مرده ها پيش بيني نمي كنم.
پ.خ: آيا جامعه در آينده به اون اندازه از بلوغ سياسي مي رسه كه قدر آدمهايي مثل شهرام جزايري رو بدونه و هي از اين و اون نپرسه چرا ازش هديه گرفتن؟
اختاپوس: بله مي رسه.
پ.خ: آخه كي؟!
اختاپوس: هر وقت مالديو قهرمان جام جهاني شد.
پ.خ: چهره مشهور سال آينده به انتخاب تايم كيه؟
اختاپوس: رقابت اصلي بين ليدي گاگا و سومين زن متفكر جهانه. اما يه نفر با تقلب برنده مي شه. وقتت داره تموم ميشه. آخرين سوالت رو بپرس. زود باش.
پ.خ: آينده من چي ميشه؟
اختاپوس: داستان پينوكيو رو مي دوني؟
پ.خ: چطور مگه؟
اختاپوس: اون با همه دروغ هاش و دماغ درازش بالاخره آدم شد اما تو نمي شي!
گل باقالي
كارشناس ارشد مسائل پيچيده