آمار كوشالي

كوشالي

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۸۹

برتری شکننده حزب طرفدار آمریکا در انتخابات عراق فرو ریخت
( با توجه به قطعی شدن حذف 6 نامزد بعثی از لیست نمایندگی )

در انتخابات اخیر عراق ؛ علیرغم تلاشهای شبانه روزی سرویسهای اطلاعاتی غرب و رسانه های وابسته به آنها در کنار هزینه های میلیاردی شیوخ وهابی عرب خصوصا سعودیها به منظور رخنه در صفوف شیعیان این کشور و روی کار آوردن یک نخست وزیر سکولار و هماهنگ با سیاستهای خودشان ، مصوبه اخیر هیئت بازخواست وعدالت مبنی بر حذف نام 52 نفر از بعثیها که خود را نامزد کرده بودند تمام برنامه های دشمنان ملت عراق به هم ریخت .
با این مصوبه شش نفر از این بعثیها که توانسته بودند رأی لازم را کسب کنند از لیست نمایندگان مجلس حذف می شوند که این مهم ، اکثریت شکننده ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی ، عنصر سکولار وابسته به غرب ، را در هم شکسته و نقشه های غرب برای تحمیل فردی لائیک به ملت عراق دچار شکست قطعی گردیده است .
نامزد ائتلاف دولت قانون به رهبری (نوری مالکی) نخست وزیر عراق در انتخابات پارلمانی این کشور با بیان این که شش نفر از نامزدهای پیروز انتخابات مشمول قانون "هیات بازخواست وعدالت" (هیات بعثی زدایی) بوده اند ؛ از احتمال حذف آنها پس از طی مراحل قانونی خبر داد. به گزارش خبرگزاری آریا، "عدنان السراج" در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" بدون اشاره به فهرست هایی که این افراد در آن عضویت داشته اند، از دخالت سازمان ملل، آمریکا و همچنین عربستان سعودی در انتخابات عراق از طریق اعمال فشار بر مراجع ذیربط از جمله کمیساریای عالی مستقل انتخابات برای فراهم کردن زمینه شرکت نامزدهای فاقد صلاحیت و وابسته به حزب بعث در انتخابات پارلمانی پرده برداشت. بنابر اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق 91 کرسی اول و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر کنونی عراق با کسب 89 کرسی حایز رتبه دوم شده است ازاین رو در صورت وابستگی این شش نفر از نامزدهای انتخاباتی به ائتلاف العراقیه این ائتلاف پیشتازی خود را در انتخابات از دست خواهد داد. السراج اظهار داشت: ما نظارت سازمان ملل را می پذیریم اما با دخالت مستقیم در انتخابات و همچنین اعمال نظر در قانون مخالفیم بویژه قانون "هیات بازخواست و عدالت" که قانونی عراقی است و به این هیات اجازه می دهد برای حذف و رد صلاحیت برخی نامزدها به ویژه نامزدهای دارای وابستگی به حزب بعث تصمیم گیری کند