آمار كوشالي

كوشالي

چهارشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۵

وضعيت صدام ، در لحظه ابلاغ حكم اعدام

زندانبان ديكتاتور عراق فاش كرد صدام پس از شنيدن خبر اعدام مي لرزيد و التماس مي كردژنرال آمريكايي مراقب زندان ديكتاتور سابق عراق گفت، زماني كه اجراي حكم اعدام صدام قطعي شد، وي به شدت ترسيد و لرزش اندامش را نمي توانست كنترل كند و مي خواست با هر مقام آمريكايي صحبت و معامله كند.به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، اين ژنرال آمريكايي گفت صدام در آخرين ساعات عمر خود التماس مي كرد كه به او اجازه گفت وگو با يك مقام آمريكايي داده شود تا طرح هاي خود را براي كشور عراق ارائه دهد. اين ژنرال مسئول يگان ويژه نگهبانان زندان صدام در آخرين ساعات عمر اين ديكتاتور گفت: صدام در نيمه شب قبل از اعدام، دچار لرزش شديدي شد به طوري كه نمي توانست بر خودش مسلط شود. يك پزشك نظامي او را معاينه و به صدام داروي آرامش بخش تزريق كرد و به اين ترتيب، وي كمي آرام شد.ژنرال آمريكايي افزود: «صدام درباره ايراني ها و طرح هاي آنها و خطر القاعده و شيعه به ما هشدار مي داد.»صدام خطاب به اين ژنرال گفت: من به تنهايي ايران را از سر راه شما برمي دارم. من به تنهايي ايران را به زانو درمي آورم، من به تنهايي امنيت نفت و ثبات در منطقه را براي شما تامين مي كنم.اين مقام نظامي آمريكايي اظهار داشت من از وضعيت صدام متاثر شدم و دوست داشتم هر كمكي از دستم برآيد به او بكنم، ولي مسايل از دست ما خارج شده بود و با سرعتي كه انتظار نداشتيم، زمان به پيش مي رفت.وي در پايان گفت: ما براي حمايت از وي در زندان، تا شش ماه ديگر برنامه ريزي كرده بوديم، ولي نمي دانم چه اتفاقي افتاد و چه دليلي باعث شد كه وي به عراقي ها تسليم تا حكم اعدام وي اجرا شود.هفته نامه انگليسي آبزرور هم ضمن اشاره به فاجعه بار بودن حمله به عراق و كشته و زخمي شدن ده ها هزار عراقي در اين حمله نوشت: كمتر سنگ قبري به اندازه سنگ قبر صدام، براي غرب گران تمام شده است