آمار كوشالي

كوشالي

پنجشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۹

دانشگاه آزاد فقط متعلق به بيت المال است

اقدام روزنامه كيهان در افشاي خبر جلسه پنهاني هيئت موسس دانشگاه آزاد كه با حضور ميرحسين موسوي برگزار شد و اظهارات عجيب هاشمي رفسنجاني در اين جلسه بازتاب وسيعي در ميان افكار عمومي به ويژه فعالان سياسي دانشگاهي داشت.

خبر ويژه كيهان چه بود؟
در خبر ويژه كيهان كه دوشنبه هفته جاري درباره جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد به چاپ رسيد، آمده بود:
«يك خبر موثق حكايت از آن دارد كه روز چهارشنبه 2/4/89، ميرحسين موسوي در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد كه در دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني و در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شده بود، شركت كرده است. بعد از ورود وي به جلسه، آقاي قمي به وي اعتراض كرده و مي گويد براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شما ديگر عضو نيستيد و موسوي مي گويد، مي دانم كه عضو نيستم ولي با اصرار فراوان آقاي جاسبي در جلسه شركت كرده ام. در ادامه اين گفت وگو، آقاي هاشمي رفسنجاني، ضمن تمجيد از موسوي ابراز مي دارد حالا كه ايشان آمده است، بهتر است كه در جلسه بماند!!
در اين جلسه كه يك روز بعد از اعتراض گسترده دانشجويان به مصوبه غيرقانوني 134 نماينده به نفع دانشگاه آزاد، تشكيل شده بود، آقاي هاشمي رفسنجاني مي گويد: «ما وقتي مي خواستيم اين دانشگاه را تاسيس كنيم پنج شش نفر بوديم كه رفتيم به ثبت شركت ها و اينجا را به ثبت رسانديم و از جهت قانوني و قانون ثبت شركت ها، مالك محسوب مي شويم و در صورت فوت ما فرزندان ما مي توانند براي تصاحب دانشگاه اقدام نمايند. ما طبق قانون ثبت شركت ها مالك هستيم و مي توانيم اين مال را وقف كنيم و اگر وقف را باطل كنند ممكن است فرزندان ما نسبت به مالكيت دانشگاه اقامه دعوي كنند!! آقاي جاسبي هرجا مي رود با استقبال گسترده دانشجويان و اساتيد روبرو مي شود و جمعيت زياد به استقبال ايشان مي آيند و از ايشان حمايت مي كنند!! آقاي جاسبي مي گويد كه ايشان در اوج محبوبيت!! است!»
آقاي رفسنجاني در ادامه به پيشنهاد آقاي جاسبي اشاره كرده و در توضيح اين پيشنهاد مي گويد؛ «پيشنهاد مشخص آقاي جاسبي اين است كه به تعدادي كه شوراي عالي به هيئت امنا افزوده است به همين تعداد از سوي ما به هيئت امنا افزوده شود كه اگر اين اتفاق بيفتد مشكل حل مي شود و مسائل همينطور مي ماند.»
در اين جلسه آقاي جاسبي اظهار مي دارد كه «اگر وقف دانشگاه آزاد به نتيجه برسد، همه چيز در اختيار هيئت موسس باقي مي ماند و اگر تعداد هيئت امنا هم افزايش يابد ما از جهت تعداد آرا در اكثريت هستيم و هيچ مشكلي پيدا نمي شود ... من ديگر مسئول نخواهم بود اما در هيئت موسس شركت مي كنم و يك دفتر هم در دانشگاه آزاد خواهم داشت.» آقاي جاسبي درباره رئيس آينده دانشگاه آزاد مي گويد «تعدادي افراد همسو معرفي مي كنيم كه هركدام انتخاب شوند براي ما فرق چنداني ندارد.»
گفتني است علاوه بر اظهارات و نقشه هاي غيرقانوني مورد اشاره براي مالكيت دانشگاه آزاد و تصاحب مبلغ نجومي 250 هزار ميليارد توماني بيت المال كه نه فقط در خور تقبيح بلكه شايسته پيگيري قضايي و جلوگيري از حيف و ميل آشكار بيت المال است، حضور موسوي در اين جلسه نيز معني دار تلقي مي شود، چرا كه وي به عنون عامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل و انگليس و ايفاي نقش ستون پنجم دشمنان بيروني و ده ها و صدها جنايت و خيانت، بايستي به محاكمه و مجازات كشيده شود و حال آن كه از سوي آقاي جاسبي و با حمايت آقاي رفسنجاني به جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد دعوت شده است!! انتظار آن است كه دستگاه قضايي مسئوليت قانوني و شرعي و ملي خود را در برخورد جدي با اين خيانت آشكار، فراموش نكند. كه مخصوصا با توجه به شخصيت برجسته و دلسوز آيت الله آملي لاريجاني اميد است از اين توطئه پيشگيري شود.

صفايي:هيئت مؤسس بايد به قانون تمكين كند
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از حضور موسوي در جلسه هيئت مؤسس دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: كسي كه به عنوان سردمدار فتنه شناخته شده و از مجموعه نظام طرد شده حق ندارد در جلسه دانشگاه آزاد حضور يابد. چرا كه آن دانشگاه متعلق به نظام اسلامي است و بايد توسط وفاداران و حاميان نظام اسلامي اداره شود.
طيبه صفايي ادامه داد: ما اعتقادمان بر اين است كه دانشگاه آزاد اسلامي بايد مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را لازم الاجرا بداند و افرادي كه به عنوان هيئت مؤسس مطرح هستند بايد به همه مصوبات شورا تن بدهند چرا كه هرگونه تمرد و سرپيچي از قوانين، سرپيچي از نظام و قانون نظام جمهوري اسلامي است.
وي در خصوص ادعاي مطرح شده توسط هاشمي رفسنجاني مبني بر مالكيت خود و فرزندانش در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامي متعلق به فرد نيست بلكه متعلق به نظام جمهوري اسلامي است و ما تمام چيزهايي كه آقازاده ها در تصرف خود قرار دادند مطالبه و از گلويشان خارج مي كنيم.
صفايي در مورد تصميم مطرح شده در اين جلسه مبني بر واگذاري اداره امور در دانشگاه آزاد به دست نشانده ها خاطرنشان كرد: هيچ كسي در نظام جمهوري اسلامي خودمختار نيست و همه بايد تحت لواي جمهوري اسلامي، قانون اساسي و قوانيني كه به عنوان قوانين فرادستي مطرح است قرار گيرند و دانشگاه آزاد اسلامي و هيئت مؤسس از اين امر مستثني نيستند.
وي ادامه داد: مردم و مجلس شوراي اسلامي هم به عنوان وظيفه خود كاملاً بر عملكرد دانشگاه آزاد نظارت مي كنند تا تنها به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عمل شود ولاغير.

حمايت برخي آقايان از فتنه گران آشكار شد
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم گفت: تشكيل جلسه هيئت مؤسس دانشگاه آزاد با حضور موسوي اگرچه اتفاق غيرمنتظره اي بود اما حمايت برخي آقايان را كه تاكنون در خفا يا با سكوت از فتنه گران حمايت مي كردند را آشكار ساخت.
بهروز جعفري نماينده سميرم افزود: در شرايطي كه بسياري از مردم خواستار پاسخگويي فتنه گران در محاكم قضايي هستند ما شاهد دعوت از موسوي به جلسه هيئت مؤسس دانشگاه آزاد و اظهارات عجيب درباره تملك اين دانشگاه هستيم.
وي ادامه داد: افرادي كه اعلام كردند در خيابان ها حاضر نمي شويم و نيروهايمان را از كف خيابان جمع مي كنيم امروز مسير مبارزه و روند تخريب و فتنه گري را به مراكز فرهنگي از جمله مراكز دانشگاه آزاد كشانده اند.
جعفري در خصوص ادعاي مالكيت مطرح شده گفت: اغلب زمين هاي اين دانشگاه توسط دولت به عنوان اموال عمومي واگذار شده است لذا چطور مي توان ادعاي مالكيت نسبت به اموال دولت داشت؟!
وي ادامه داد: يك موسسه مي تواند توسط هيئت مؤسس ثبت شود ولي ثبت مؤسسه به معناي مالكيت اموال مؤسسه نيست.
اين نماينده مجلس با تمجيد از اقدام كيهان گفت: قطعاً اغلب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اين افشاگري كه توسط كيهان انجام شد هم در مورد ادعاي مالكيت هاشمي رفسنجاني و هم در مورد حضور موسوي در جلسه هيئت مؤسس عكس العمل نشان خواهند داد.
وي همچنين تصريح كرد تشكيل جلسه مذكور و انتشار اظهارات هاشمي و جاسبي پيام واضحي به موافقان طرح وقف اموال دانشگاه آزاد بود تا بدانند كه در پشت صحنه وقف، اراده اي سياسي و فتنه انگيز وجود دارد.

دانشگاه آزادمتعلق به شخص نيست
دكتر رامشت رئيس دانشگاه اصفهان هم حل موضوع دانشگاه آزاد را فقط از طريق قانون دانست و گفت: دانشگاه آزاد ملك ملي است نه شخصي.
وي با تاكيد مجدد بر عمل كردن در چارچوب قوانين كشور افزود: واكنش نشان دادن در مقابل ادعاي هاشمي، وظيفه قوه قضائيه است. مسئولان دانشگاه آزاد نيز بايد توجه داشته باشند اگر حكمي توسط دادسرا و مراجع ذي صلاح حقوقي درباره آن صادر شد، عيناً اجرا شود.

موسوي فرد دبير جنبش عدالت خواه دانشجويي هم با اشاره به اينكه برخي از آقايان اموال نظام را ملك خود مي دانند، گفت: در حوادث پس از انتخابات ردپاي دانشگاه آزاد و حمايت هاي آن از ميرحسين موسوي آشكار بود و همچنان نيز تعاملات آنها با هم ادامه دارد.
موسوي فرد درباره حضور ميرحسين موسوي در جلسه هيئت مؤسس هم عنوان كرد: از آنجا كه تنها همين افراد در اطراف موسوي مانده اند و عموم مردم، به ويژه آنها كه به دنبال حق و حقيقت اند روي خوش به وي نشان نمي دهند، طبيعي است كه در محافل مسئولان دانشگاه آزاد حضور پيدا كند.
وي ادامه داد: موسوي همواره از امكاناتي نظير پول و قدرت دانشگاه آزاد استفاده كرده است،، از اين رو اين مجموعه مي تواند مامني باشد براي كارهايي كه جريان به اصطلاح سبز انجام مي دهد.
دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي با تاكيد بر لزوم پيگيري قانوني اين مسئله افزود: بايد با سران فتنه برخورد قانوني شود تا نتوانند به راحتي در جلسات رسمي و غيررسمي مسئولان كشور شركت كرده و اظهارنظر نمايند.

اظهارات هاشمي تعجب برانگيز بود
اميريان عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم هم گفت: اظهارات هاشمي رفسنجاني در جلسه هيئت مؤسس باعث تاسف است كه چطور آقاي هاشمي تذكرهاي غيرمستقيم رهبري و ارشادهاي دلسوزان نظام را ناديده گرفته و با لجاجت هاي بي مورد، تعجب و حيرت براي جريان هاي سياسي و دلسوزان نظام بوجود مي آورند.

عباسي مهر قائم مقام دبير دفتر تحكيم وحدت نيز پافشاري مصرانه آقاي هاشمي بر وقف غيرقانوني دانشگاه آزاد و حضور يكي از سران فتنه در جلسه هيئت مؤسس را نشان دهنده اين امر دانست كه نه تنها عاملان پروژه وقف دانشگاه آزاد از مواضع خودشان عقب نشيني نكردند، بلكه كاملاً مصر هستند كه از تمام ظرفيت خودشان در سطح و روابط غيرقانوني براي دستيابي به هدف بهره ببرند.
وي حضور سران فتنه در بحث وقف غيرقانوني دانشگاه آزاد را آخرين مهره بازي شطرنج صحنه گردان وقف دانشگاه اعلام كرد و گفت: صحنه گردان اين بازي مي خواهد از ظرفيت فتنه گرها در بحث وقف غيرقانوني دانشگاه آزاد به نفع خود و مواضعش استفاده كند اما عاملان اصلي بايد اين را بدانند كه حضور فتنه گران در اين غائله افكار عمومي را نسبت به قبل روشن تر مي كند