آمار كوشالي

كوشالي

چهارشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۸۹

يادداشت عضو سابق ستاد موسوي
به جاي لفاظي و ماهي گرفتن از آب گل آلود از نگراني مردم بكاهيد

ژست روشنفکرانه ی سال گذشته چه نتیجه ای داشت که امروز با چنین ژست های نابجا بخواهیم نفتی بر آتش افروخته بریزیم به جای تقویت اتحاد ملت در مقابل تحریم کنندگان/به خدا همه ی اتفاقات جهان پس از 22 خرداد 88 به آن انتخابات برنمی گردد؛
علي اصغر شفيعيان دبير سياسي اسبق ايسنا و عضو سابق ستاد ميرحسين موسوي در يادداشتي در وبلاگ شخصي اش به انتقاد از نامه اخير ميرحسين پيرامون مسائلتحريم پرداخته و نقدهاي جالبي را پيرامون اينگونه اقدامات اين عنصر معلوم الحال نوشته است .
به گزارش صراط اين عضو حزب منحل شده ي مشاركت با آنچناني خواندن دولت ؛ ميرحسين را نه تنها مخالف دولت بلكه مخالف حكومت ناميده است .
وي در بخشي از انتقادش به مقاله موسوي نوشت :
"ببینیم واقعا امروز که تمام دنیا دست به یکی کرده اند از شرق تا غرب، از چین گرفته تا آمریکا، در چنین موقعیتی که همگی قطعنامه ی تحریم 1929 را امضا کرده اند آیا وقت صدور یادداشت یا بیانیه ای با هشدارهای عجیب و غریب و کوبیدن بر طبل نامشروع بودن این و آن است یا وقت تقویت اتحاد ملی؟"
وي در ادامه يادداشت خود با بي نتيجه خواندن ژست هاي موسوي آورده است:
"ژست روشنفکرانه ی سال گذشته چه نتیجه ای داشت که امروز با چنین ژست های نابجا بخواهیم نفتی بر آتش افروخته بریزیم به جای تقویت اتحاد ملت در مقابل تحریم کنندگان. مردم از سیاسی کردن همه چیز خوششان نمی آید، این طور نمی شود حمایت شان را جلب کرد که هیچ؛ فقط کسانی برایمان دست می زنند که نمی دانند چه خاکی با این خودزنی ها بر سرمان می شود. به خدا همه ی اتفاقات جهان پس از 22 خرداد 88 به آن انتخابات برنمی گردد؛ از جمله اتفاقات اخیر بازار تهران هیچ ربطی به جنبش سبز ندارد که دوستان بدشان نمی آید همه چیز را به آن ربط بدهند."
شفيعيان ضمن چراغ سبز خواندن يادداشت ميرحسين به دولت هاي قلدر جهان مي نويسد:
"دولت های قلدر جهان از روسیه و چین تا آمریکا و اروپایی ها خود به خوبی می دانند که اگر ما مردم دولت را "نامشروع و سرکوبگر و در حال جنگ با ملت" بدانیم، چنین دولتی "نمی تواند در مقابل تهدیدات بیگانه مقاومت نماید". آنها اساسا دنبال یک چراغ سبز و تبلیغات بر روی آن هستند تا بر فشارها بیافزایند و آتش بگشایند؛ آن را هم که ما به دست خود می نویسیم و پایش را امضا می کنیم."
"مگر آمریکا که میدان داری این دشمنی ها با کشور ایران است دولت های دیگر بعد انقلاب را مشروع تر می دانسته که حالا این دولت را مشروع بداند؟ از نظر آنها نه دولت احمدی نژاد مشروعیت دارد و نه حتی دولت های دیگر خواه موسوی، کروبی یا محسن رضایی هم مشروعیت نمی داشتند."
عضو سابق ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در مهمترين قسمت مطلب منتشر شده در وبلاگش با ادبياتي جالب به نقد كانديداي فتنه گر انتخابات رياست جمهوري پرداخته و با ياد آوري مسائل اينچنيني در زمان جنگ تحميلي مي نويسد:
"چرا، چرا وقت نمی شناسیم و چرا برای "ایران" حاضر نمی شویم کمی از غرور خود بکاهیم و کمی به جای لفاظی و ماهی گرفتن از آب گل آلود سیاست، از ولوله انداختن به جان مردم و نگرانی آنها بکاهیم. چرا یادمان می رود که در زمان جنگ تحمیلی نقد های نهضت آزادی به سیاست های دولت را تضعیف کننده ی کشور محسوب می کردید و حالا چون جایمان عوض شده است این نقدها می شوند "تدبیر"؟ الان پیشنهاد برگزاری رفراندوم می دهیم اما مگر برای پایان دادن به جنگ بعد از فتح پیروزمندانه ی خرمشهر هم باید رفراندوم برگزار می شد و نشد؟"
وي در پايان يادداشت خود خطاب به موسوي و همفكران خارجي و داخلي اش مي گويد:
از خود بپرسیم که آیا صادر کنندگان قطعنامه ی 1929 تحریم ایران از چنین یادداشت ها و اظهارنظرهایی ناراحت می شوند یا از شادی پر می گیرند و آن را به بهانه های خود بر علیه "ایران" می افزایند؟
گفتني است پس از صدور قطعنامه جديد عليه ايران ميرحسين موسوي كانديداي شكست خورده انتخابات و سردسته ي فتنه گران خياباني با انتشار يادداشتي توهين آميز و سراسر اتهام به جاي محكوم كردن قطعنامه در همصدايي با آمريكا ، غرب و رژيم صهيونيستي به دولت، سپاه و مردم هشدار داده است!