آمار كوشالي

كوشالي

پنجشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۸۶

این هم از داداش شهرام


آخی... :))
البته مثل اینکه موقع دستگیری یه کم یحتمل تعارف داشته و ماموران –احتمالا دولت خارجی دستگیر کننده- هم یه کم اصرار کرده اند و تعارفات هم به درازا کشیده و چک و چونه و پاچش داش شهرام آثار این تعارفات را رو خودش داره ! موقعی که حرف می زد شده بود عین این ننه مرده ها . یقینا فکککرشم نمی کرده بیان کجااا ؟ خارج اونم تو یه ده کوره ، گوششو بگیرن بیارنش خونه ! همچی شاخش شیکسسه بود دل آدم براش کباب میخواست.
حالا بره خودشو برای 122 میلیون دلار جریمه و 60-70 میلیون دلار استرداد عین مال بسرقت رفته و ده دواز ده سال زندان و ده دوازده سال انفصال و رسیدگی به پرونده جیم شدگی اش و جعل اسناد منجر به فرارش و –ماشششالا ! ، آدم کم میاره از تعدد عناوین مجرمانه ! - ... آماده کنه !
اما من به ماجرا از زاویه دیگری هم نگاه می کنم .
در ماجرای شهرام جزایری ، دولت کمترین نقش را در برخورد با وی از نظر قانونی بر عهده داشت ، اما دستگاه اطلاعاتی به محض فرار او ، بشکل اتوماتیک فعال شده و پس از اینکه خاطیان و قاصران با سرافکندگی و شرمندگی از وزارت اطلاعات درخواست کردند تا به پرونده وارد شود ، در فاصله زمانی کوتاهی برای اینگونه اقدامات ، فراری را شناسایی و تحویل می دهد.
این درحالیست که کشورهای خارجی ، حتی از حضور او در خاک کشور خودشان اطلاع نداشتند ، اما این ، امکانات و تحولات سیستم امنیتی جمهوری اسلامی ایران است که به او اجازه می دهد ، نه تنها از جزئیات تحرکات تمامی عناصر تحت تعقیب ، اطلاع داشته باشد ، بلکه در صورت لزوم برای گرفتن گوش نامبردگان و عودت به منزل ! ، زحمت زیادی هم متحمل نشود !
با ورود به سال 86 ، آرام آرام به نیمه دوم طول خدمت دکتر احمدی نژاد در مسئولیت ریاست جمهوری نزدیک می شویم و فکر می کنم ، این یکی از نشانه های آشکارشدن میوه های درخت خدمتگذاری صادقانه و پیگیرانه است. وقتی کاری را به تمامه به حوزه مسئولیتی دولت واگذار کنند و نه تنها از دخالت و ورود در آن به هر نحو خودداری کرده ، بلکه سرافکنده از سستی واهمال و قصور خویش ، از دولت بخواهند تا وارد ماجرا شود ، نتایجی شبیه آنچه که در دستگیری شهرام دیدیم رخ می دهد. همچنین ، این دستگیری ، نشان از آن دارد که احمدی نژاد در بهسازی درونی سیستم های مختلف کشور نیز ، گامهای موثر و موفی را برداشته که شیرینی و میوه این تلاشها و اقدامات ، آرام آرام در نیمه دوم فعالیتهای دولت آشکار خواهد شد.
خبر دستگیری شهرام ، بهترین خبری بود که می شد به ملت ایران داد. ملتی که اگر الان شهرام را در خیابان ول کنی دیگر نمی توانی پیدایش کنی