آمار كوشالي

كوشالي

یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۸۵



قاليباف چگونه شهردار شد؟

خانم دكتر نسرين سلطانخواه درباره انتخاب قاليباف براي شهرداري تهران در گفتگو با رجانيوز اظهار داشت: برداشت خود من این است بعد از اینکه از این معامله ناامید شدند، رفتند طور دیگری عمل كنند. شهرداري را انتخاب كنند كه رقيب رئيس جمهور بوده است. متأسفانه فقط دلایل نفسانی موجب این همه ضرر و زیان و خسران به مردم و نظام شد و من نمی دانم در محضر خدا چگونه می خواهند جوابگو باشند

بعد از اینکه دکتر با رأی ملت شریف ایران و اعتمادی که به ایشان کردند به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب گرديد. صبح شنبه 4 تیر تا ظهر مشخص شد دكتر رئیس جمهورند و بعد از ظهر خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان فرمودند که برو و تمام وقت برای چیدن کابینه ات وقت بگذار. 5 تیر هم آمدند در جلسه رسمی شورا و استعفایشان را تقدیم شورا کردند و از ایشان خواسته شد که پیشنهاد بدهند برای سرپرستی شورا ایشان نام دو نفر را گفتند آقای محمدی زاده و آقای سعیدلو. که شورا به آقای سعید لو رأی داد. خیلی سریع اتفاق افتاد. سرپرست حداکثر سه ماه می توانست با اين عنوان فعاليت كند و باید وارد انتخاب یک شهردار دیگر می شدیم
تاریخ 3/6/84 ما رأی گیری کردیم در مورد محمدي زاده، اردکانیان، بوربور، علی آبادی و دهقان که یعنی بازهم قالیباف در این مرحله از رأی گیری در گزینه های ما نبود. پس ما در هر مرحله نامزدهاي شهرداري را از صافی عبور می دادیم. در مورد آقاي قاليباف همانطور كه گفتم اسم ايشان ابتدائاً مطرح نبود و در ميان اسامي مطرحي كه رأي گيري اوليه در مورد آنها انجام شد نام ايشان وجود نداشتد. دوباره در هنگام بررسي، نام ايشان را در شورا تعدادي از اعضاء شورا مطرح كردند، باز هم جزء سه نفر اول رأي نيآورد.
وقتي که ما پس از عبور از فيلترها در گزینه های مورد بررسی به بور بور و علی آبادی رسيديم همان افرادي كه به دنبال آقاي قاليباف بودند وقتي ديدند قرار است علی آبادی شهردار شود، دوباره بازی را به هم زدند. یعنی هربار كه جمع طراحی می کرد که با یك روش جلو برود اما نتيجه نهايي باب ميلشان نبود، از اساس روند را تغيير داده و دوباره طراحی جدیدی را پیاده می کردند. می گفتند چه علی آبادی و چه بوربور گزینه های مناسبي براي شهرداري نمی توانند باشند. دوباره شروع می کردند ما می گفتیم به ته خط رسیده ایم چه کنیم؟

دكتر سلطان خواه درباره ريشه اختلافات در شوراي شهر دوم تهران افزود: نظر خودم این است كه بعد از انتخاب دکتر به ریاست جمهوری برخي فکر می کرند، دليل پيروزي دکتر احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري، حمایت اینها بوده است، یعنی اینها احمدي نژاد را روانه ي پاستور کرده اند و در نتیجه حق زیادی به گردن رئيس جمهور دارند و حالا نوبت احمدي نژاد است که ادای دین کند. من فکر می کنم اینها یک لیستی براي كابينه به آقای دکتر داده بودند و می گفتند که اصلاً احمدي نژاد خودش پیشنهاد داده بوده است! و آقای احمدي نژاد گفته بود که آقای فلانی برای این مسئولیت و... و الان به عهدش وفا نکرده است

عضو هيات رپيسه شوراي شهر دوم تهران درباره تاخير در انتخاب شهردار دوم پس از انتخاب دكتر احمدي نژاد به رياست جمهوري هم اظهار داشت: در كنار شرح ماوقعي كه گفتم تحليل خود من اين است كه اینها انتخاب شهردار را به عنوان یک گروکشی زمان دار كردند و نگه داشتند تا ببینند که نتیجه دعواي اين ها با دكتر احمدي نژاد چه می شود و وقتی اسم وزرا رفت برای مجلس و دیگر ناامید شدند اینجا بود که به فکر تسویه حساب افتادند و گفتند حالا که دکتر سهم ما را نداد ما هم سهمی برای ایشان نخواهیم گذاشت! برداشت خود من این است بعد از اینکه از این معامله ناامید شدند، رفتند طور دیگری عمل كنند. شهرداري را انتخاب كنند كه رقيب رئيس جمهور بوده است. متأسفانه فقط دلایل نفسانی موجب این همه ضرر و زیان و خسران به مردم و نظام شد و من نمی دانم در محضر خدا چگونه می خواهند جوابگو باشند. آقای قالیباف كه شهردار شدند، من باور نمی کردم که آقای چمران به قالیباف رأی بدهد و هر وقت از آقای چمران می پرسیدیدم چرا به قالیباف رأی دادید می گفتند: انتخاب شهردار خیلی طول کشیده بود من هم مجبور شدم رأی بدهم
یا مثلاً می گفتند که شماها حاضرنبودید از علی آبادی پایین بیایید و اگر طهماسب مظاهری را انتخاب می کردید، من هم به او رأی می دادیم و ما هم مي گفتیم ما روی علی آبادی حساسیتی نداشتیم. ما گفتیم از داخل مجموعه شهرداری هر کسی که مناسب تر است